*alt_site_homepage_image*
lt
en

Civilinė metrikacija

Civilinė metrikacija

Į apskaitą įtraukiami tik tie civilinės būklės aktai, kurie užsienio valstybėse įregistruoti nepažeidžiant Lietuvos Respublikos įstatymų. Lietuvos Respublikos piliečių užsienio valstybių institucijose įregistruoti civilinės būklės aktai įtraukiami į apskaitą Lietuvos Respublikoje civilinės metrikacijos įstaigoje, įrašant civilinės būklės akto įrašą ir piliečio pageidavimu išduodant civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą.

Diplomatinė atstovybė gali priimti ir perduoti Vilniaus miesto civilinės metrikacijos skyriui Lietuvos Respublikos piliečių, gyvenančių užsienio valstybėse, prašymus įtraukti į apskaitą užsienio valstybėje įregistruotus civilinės būklės aktus, kai jie pateikiami tiesiogiai, t. y. atvykus į diplomatinę atstovybę iš anksto užsiregistravus priėmimui internetu.

Civilinės metrikacijos skyriams Lietuvoje prašymus įtraukti į apskaitą Lietuvoje užsienio valstybėse įregistruotus civilinės būklės aktus galite teikti tiesiogiai, registruotu paštu ar per kurjerį, taip pat internetu prisijungę prie Lietuvos Registrų centro savitarnos sistemos (būtina turėti prieigą prie elektroninių valdžios vartų).  Šioje interneto svetainėje rasite ir Lietuvos Respublikos civilinės metrikacijos įstaigų, į kurias ketinate kreiptis, kontaktus bei informaciją apie paslaugas.

Užsienio valstybėje įregistruotos santuokos įtraukimas į apskaitą

Lietuvos Respublikos piliečių po 1990 m. kovo 11 d. užsienio valstybėje įregistruota santuoka turi būti įtraukta į apskaitą ir Lietuvos Respublikos civilinės metrikacijos įstaigoje.

Santuokai įtraukti į apskaitą ambasadai turi būti pateikiami šie dokumentai:

  • Užpildytas prašymas apskaityti santuoką;
  • Užpildytas prašymas dėl dokumentų pareikalavimo, jei bus pageidaujama, kad ambasada tarpininkautų gaunant santuokos įrašą liudijantį išrašą iš Vilniaus m. CMS;
  • Užsienio valstybės institucijos išduotas santuokos liudijimas*;
  • Abiejų sutuoktinių originalūs, galiojantys pasai;
  • Jeigu vienas iš sutuoktinių yra užsienio valstybės pilietis išsituokęs ar našlys, papildomai pateikiamas jo valstybės kompetentingos įstaigos išduotas dokumentas patvirtinantis jo ištuoką ar buvusio sutuoktinio mirtį*;
  • Konsulinis mokestis už santuokos apskaitymą – 30 EUR.
  • Konsulinis mokestis už santuokos įrašą liudijančio išrašo išdavimą (dokumento pareikalavimą) - 20 EUR.

* Jeigu vienas iš sutuoktinių yra užsienio valstybės pilietis - užsienio valstybių institucijų išduoti jo dokumentai (išskyrus pasą) turi būti patvirtinti pažyma Apostille ar legalizuoti jeigu Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ir Europos Sąjungos teisės aktai nenumato kitaip, ir išversti į lietuvių kalbą.


Užsienio valstybėje gimusio vaiko gimimo įtraukimas į apskaitą

Vaiko, kurio tėvai (ar vienas iš jų) yra Lietuvos Respublikos piliečiai, gimimas užsienio valstybėje, turi būti įtrauktas į apskaitą ir Lietuvos Respublikos civilinės metrikacijos įstaigoje nepriklausomai nuo vaiko pilietybės.

Užsienio valstybėje gimusio vaiko gimimo įtraukimui į apskaitą ambasadai turi būti pateikiami šie dokumentai:

  • Užpildytas prašymas įtraukti į apskaitą vaiko gimimą;
  • Užpildytas prašymas dėl dokumentų pareikalavimo, jei bus pageidaujama, kad ambasada tarpininkautų gaunant santuokos įrašą liudijantį išrašą iš Vilniaus m. CMS;
  • Užsienio valstybės institucijos išduotas gimimo liudijimas**;
  • Abiejų tėvų originalūs, galiojantys pasai;
  • Konsulinis mokestis už gimimo apskaitymą – 30 EUR.
  • Konsulinis mokestis už gimimo įrašą liudijančio išrašo išdavimą (dokumento pareikalavimą) - 20 EUR.

** Visi užsienio valstybių institucijų išduoti dokumentai (išskyrus pasus) turi būti patvirtinti Apostille arba legalizuoti teisės aktų nustatyta tvarka ir išversti į lietuvių kalbą.


Vardo ir (ar) pavardės keitimas

Keisti vardą ir (ar) pavardę turi teisę Lietuvos Respublikos piliečiai, sulaukę 16 metų. Kai keičiamas jaunesnio kaip 16 metų nepilnamečio vaiko vardas ir (ar) pavardė, jo vardu prašymą ir kitus reikalingus dokumentus pateikia jo atstovas pagal įstatymą. Prašymai pateikiami iš anksto užsiregistravus ir asmeniškai atvykus į ambasadą arba per įgaliotą asmenį.

Vardo ir pavardės keitimo tvarką nustato Asmens vardo ir pavardės keitimo taisyklės.

Vardas ir pavardė gali būti keičiami, jeigu pasirinktas vardas ir (ar) pavardė neprieštarauja gerai moralei ir Lietuvos Respublikos viešajai tvarkai, o kai keičiamas nepilnamečio vaiko vardas ir (ar) pavardė, – taip pat ir geriausiems vaiko interesams. Pasirinktas vardas ir pavardė taip pat turi atitikti asmens lytį, išskyrus atvejus, kai juos keičia asmuo, kuriam diagnozuotas transseksualumas.

Pasirinktas vardas ir (ar) pavardė, į kuriuos keičiami turimi vardas ir (ar) pavardė, rašomi Lietuvos Respublikos asmens vardo ir pavardės rašymo dokumentuose įstatymoAsmens vardo ir pavardės rašymo asmens tapatybę patvirtinančiuose ir kituose dokumentuose taisyklių ir kitų teisės aktų, nustatyta tvarka.

Vardo ir (ar) pavardės keitimo procedūrai turi būti pateikiami šie dokumentai:

  • Užpildytas prašymas pakeisti asmens, sulaukusio 16 m. amžiaus, vardą ir (ar) pavardę) arba prašymas pakeisti nepilnamečio vaiko, jaunesnio nei 16 m. amžiaus, vardą ir (ar) pavardę;
  • Užpildytas prašymas dėl dokumentų pareikalavimo, jei bus pageidaujama, kad ambasada tarpininkautų gaunant santuokos įrašą liudijantį išrašą iš Vilniaus m. CMS;
  • Pareiškėjo asmens tapatybės dokumentas ir jo kopija. Jei dokumentus pateikia įgaliotas asmuo, kartu su jo asmens tapatybės dokumentu pateikiamas ir notariškai patvirtintas įgaliojimas;
  • Jei keičiamas jaunesnio nei 16 metų nepilnamečio vaiko vardas, pateikiamas laisvos formos motyvuotas nepilnamečio vaiko tėvų ar vieno iš jų prašymas, kuriame  būtų nurodyta, kodėl pageidaujama keisti vardą;
  • Jei keičiamas jaunesnio nei 16 metų nepilnamečio vardas ir (ar) pavardė, pateikiamas kito iš tėvų rašytinis sutikimas ir vaiko, jei jam yra suėję 10 metų, laisvos formos rašytinis sutikimas;
  • Vardo ir (ar) pavardės keitimą užsienio valstybėje patvirtinantis dokumentas, jei pareiškėjo vardas ir (ar) pavardė buvo pakeisti užsienio valstybėje;*
  • Konsulinis mokestis už dokumentų vardo ir (ar) pavardės keitimui perdavimą – 30 EUR, o jei bus pageidaujama iš Vilniaus m. CMS gauti civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą po pakeitimo – papildomai 20 EUR už dokumento pareikalavimą.

* Visi užsienio valstybių institucijų išduoti dokumentai (išskyrus pasus) turi būti patvirtinti Apostille arba legalizuoti teisės aktų nustatyta tvarka ir išversti į lietuvių kalbą.


Civilinės būklės akto įrašą liudijančių išrašų išdavimas

Nuo 2017 m. sausio 1 d. gimimo, santuokos, ištuokos, mirties ir vardo ar pavardės keitimo liudijimai neišduodami. Lietuvos piliečiai gali pateikti prašymus Lietuvos Respublikos ambasadoje ir gauti civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą.

Santuokos, ištuokos, vardo ar pavardės keitimo įrašą liudijantis išrašas išduodamas asmeniui, kuriam įrašytas atitinkamas civilinės būklės akto įrašas, taip pat jo atstovui.

Gimimo įrašą liudijantis išrašas išduodamas asmeniui, sulaukusiam 16 metų, taip pat, nepriklausomai nuo asmens amžiaus, jo tėvams ir įtėviams.

Mirusio asmens civilinės būklės aktų įrašus liudijantys išrašai išduodami mirusiojo sutuoktiniui, artimiesiems giminaičiams ir įpėdiniams pagal įstatymą ir testamentą.

Išrašas gali būti išduodamas gavus asmens prašymą iš karto po civilinės būklės akto įregistravimo arba bet kada vėliau.

Prašymą išduoti civilinės būklės įrašą liudijantį išrašą ir dokumentus ambasadai galima teikti asmeniškai atvykus į ambasadą ir pateikus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, registruotu paštu ar per kurjerį.

Atsiimti išrašus gali ne tik turintis teisę tą dokumentą gauti asmuo ar jo atstovas, bet ir kitas, pareiškėjo prašyme nurodytas asmuo, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Ambasadai turi būti pateikiami šie dokumentai:

  • Užpildytas prašymas išduoti civilinės būklės įrašą liudijantį išrašą;
  • Asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas;
  • Notarine tvarka patvirtintas atstovavimo dokumentas ir atstovo asmens tapatybės dokumentas, kai išrašo prašo ne pats asmuo;
  • Konsulinis mokestis už ambasados išduotą civilinės būklės įrašą liudijantį išrašą – 5 EUR. Konsulinis mokestis neimamas už gimimo ar mirties įrašą liudijančio išrašo išdavimą pirmą kartą.

Santuokos sudarymas Lietuvos ambasadoje

Lietuvos Respublikos ambasadoje registruojamos tik Lietuvos Respublikos piliečių santuokos. Santuoka ambasadoje registruojama tik tuo atveju, jei būsimieji sutuoktiniai arba vienas iš jų yra deklaravę (-ęs) gyvenamąją vietą Izraelyje.

Norint registruoti santuoką ambasadoje, abu Lietuvos Respublikos piliečiai turi pateikti prašymą įregistruoti santuoką.

Prašymas gali būti teikiamas:

  • atvykus į ambasadą asmeniškai, prieš tai iš anksto užsiregistravus į priėmimą el. paštu consul.il@urm.lt, pateikus galiojančius asmens tapatybės dokumentus ir vietoje užpildžius ir pasirašius prašymą.
  • registruotu paštu ar per kurjerį, laikantis šių reikalavimų:
    • prašymas turi būti originalus, t. y. su aiškiai matomais ranka pasirašytais originaliais parašais (gali būti atsiųsti ir du atskiri prašymai);
    • prie prašymo įregistruoti santuoką originalo turi būti pridėtos Lietuvos Respublikos pasų arba asmens tapatybės kortelių kopijos (atvykus į ambasadą įregistruoti santuokos būtina su savimi turėti originalius asmens tapatybės dokumentus, kurių kopijos buvo pateiktos paštu ar per kurjerį).

Santuoka gali būti registruojama praėjus ne mažiau kaip vienam mėnesiui nuo prašymo padavimo dienos.

Sudarant santuoką, turi dalyvauti du liudininkai, kuriuos pasirenka būsimi sutuoktiniai. Liudininkai gali būti ir ne Lietuvos Respublikos piliečiai. Liudininkai turi su savimi turėti savo asmens tapatybės dokumentus. Jei būsimi sutuoktiniai liudininkų neturi, santuokos faktą gali paliudyti ambasados darbuotojai.

Konsulinis mokestis už santuokos registravimą - 100 EUR.