Dėl asmens tapatybės kortelių keitimo kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatams atnaujinti
Vadovaudamasis atnaujintais Europos Sąjungos reikalavimais, kurie taikomi elektroninio parašo kūrimo įtaisams siekiant užtikrinti jų atitiktį aukščiausiems saugumo standartams, Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – ADIC) informuoja, kad Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės, išduotos iki 2024 m. sausio 1 dienos, nebegalės būti naudojamos kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimui nuo 2024 m. liepos 23 dienos.
Vadovaudamasis atnaujintais Europos Sąjungos reikalavimais, kurie taikomi elektroninio parašo kūrimo įtaisams siekiant užtikrinti jų atitiktį aukščiausiems saugumo standartams, Asmens dokumentų išrašymo centras prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – ADIC) informuoja, kad Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės, išduotos iki 2024 m. sausio 1 dienos, nebegalės būti naudojamos kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimui nuo 2024 m. liepos 23 dienos.
Atkreipiame dėmesį, kad šie pakeitimai neturi jokios įtakos asmens tapatybės kortelės, kaip asmens dokumento, patikimumui, galiojimui ir tinkamumui keliauti. Jei kortelės nenaudojate kvalifikuotam elektroniniam parašui kurti, Jums nieko papildomai daryti nereikia. Iki 2024 m. sausio 1 dienos išduotos asmens tapatybės kortelės ir toliau bus tinkamos naudoti kaip elektroninės atpažinties priemonės, pavyzdžiui, tvirtinant asmens tapatybę ir gaunant užsienyje gyvenantiems LR piliečiams svarbias elektronines paslaugas, tokias kaip (ne)teistumo pažymų užsakymas, išvykimo iš Lietuvos deklaravimas, užsienio valstybėje įregistruotos santuokos ar gimusio vaiko įtraukimas į apskaitą, civilinės būklės akto įrašą liudijančių išrašų išdavimas ir kitas. Kvalifikuotas elektroninis parašas yra reikalingas norint gauti notarines paslaugas eNotaras informacinės sistemos klientų portale.
Jeigu turite Lietuvos Respublikos diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje išduotą asmens tapatybės kortelę, kurios išdavimo data yra nuo 2022 m. rugsėjo 2 dienos iki 2023 m. gruodžio 31 dienos ir ją naudojate kaip kvalifikuoto elektroninio parašo priemonę, galite ją nemokamai pasikeisti visose Lietuvos konsulinėse įstaigose elektroninės atpažinties sertifikatų galiojimo laikotarpiu.
Elektroninės atpažinties sertifikatai asmens tapatybės kortelėse, išduotose nuo 2022 m. rugsėjo 2 dienos iki 2023 m. birželio 22 dienos, galioja tris metus nuo kortelės išdavimo datos, o kortelėse, išduotose nuo 2023 m. birželio 23 dienos – penkerius metus nuo asmens dokumento išdavimo datos.
Taip pat atkreipiame dėmesį, kad asmens tapatybės kortelę galite nemokamai pasikeisti ir bet kuriame Migracijos departamento teritoriniame padalinyje Lietuvoje iki šių metų pabaigos. Daugiau aktualios informacijos rasite ADIC interneto svetainėje.